Obszar naszych działań
Stacjonarnie lub online
Wsparcie psychologiczne
Psychoterapia
Specjalistyczna pomoc osobom uzależnionym
Osobom używającym substancji psychoaktywnych, jak np. alkohol i narkotyki, oraz z tzw. uzależnieniami behawioralnymi oferujemy wsparcie psychologa, specjalisty psychoterapii uzależnień oraz lekarza psychiatry.
W ramach naszych działań prowadzimy konsultacje, psychoterapię indywidualną, psychoterapię par, konsultacje rodzinne oraz grupy terapeutyczne. Nasze działania dedykowane są również rodzinom i bliskim osób uzależnionych.
Oferujemy pomoc osobom współuzależnionym oraz osobom, które dorastały w rodzinie z problemem uzależnienia (DDA).
Pomoc osobom wykluczonym społecznie
Osobom, które ze względu na trudności w funkcjonowaniu w społeczeństwie, lub z powodu innych trudności życiowych, czują się samotne i bezradne oferujemy wsparcie psychologiczne w formie indywidualnych spotkań lub zajęć grupowych.
Dzięki działaniom online, ułatwiamy kontakt osobom, które ze względu na różne przeszkody (niepełnosprawność ruchowa, brak dostępu do specjalistycznej pomocy w miejscu zamieszkania) nie mogą osobiście spotkać się z naszymi specjalistami.
Profilaktyka zachowań ryzykownych
Działamy w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Zajęcia profilaktyczne z zakresu zdrowia fizycznego, jak i psychicznego, kierujemy do młodzieży, rodziców oraz nauczycieli. Tworzymy warsztaty „szyte na miarę”, oparte o wiodące strategie i uznane standardy profilaktyczne.
Spotkania takie organizujemy na terenie szkoły. Mają one formę warsztatów, które prowadzimy w grupach do 15 osób. Program zajęć tworzymy w oparciu o wiodące strategie profilaktyczne oraz na podstawie diagnozy potrzeb dzieci/młodzieży oraz rodziców i nauczycieli. Zajęcia realizujemy w ramach odpłatnej działalności Fundacji lub z pozyskanych środków publicznych.
Prowadząc działania profilaktyczne skupiamy się na:
- podnoszeniu kompetencji zawodowych i rozwijaniu umiejętności specjalistów zajmujących się profilaktyką (umiejętności rozumienia drugiej osoby oraz wyposażenie ich w wiedzę potrzebną do rzetelnej realizacji działań profilaktycznych) a także psychoedukacji rodziców (którzy jako pierwsi mogą ochronić dzieci przed złymi doświadczeniami),
- budowaniu pozytywnego klimatu szkół i placówek edukacyjno-wychowawczych, na który składają się: dialog i współpraca, przyjazna relacja uczeń-nauczyciel, poczucie bezpieczeństwa, wsparcia, więzi międzyludzkich,
- wspieraniu konstruktywnych zainteresowań dzieci i młodzieży, dzięki serii warsztatów.